ადამიანური რესურსების შეფასების და მართვის მოდელები განათლების სისტემაში (ორგანიზაციული ქცევა განათლებაში)

Authors

გიორგი გოროშიძე
ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
https://orcid.org/0000-0002-6244-2942

Keywords:

ადამიანური რესურსები, შეფასება, მართვის მოდელი, დამოკიდებულება, კონკურსი, ატესტაცია.

რეზიუმე

უკანასკნელ წლებში უნივერსიტეტებში აღინიშნება მზარდი უკმაყოფილება აკადემიური კადრების მოღვაწეობის ადეკვატური შეფასებისა და მართვის სფეროში. განსაკუთრებული სიმწვავე წარმოიშობა ხშირად არაკორექტულად ჩატარებული კონკურსების დროს, როდესაც ადამიანები დაუმსასხურებლად რჩებიან სამსახურის გარეშე. მსგავსი პრობლემის გადაწყვეტა წარმატებით არის შესაძლებელი კონკურსების ჩატარების წესების გაუმჯობესების გზით; უნივერსიტეტის ინტელექტუალური პოტენციალის შენარჩუნებისთვის და განვითარებისთვის სრულიად აუცილებელია, რომ მასში მუშაობის დიდი სტაჟისა და დიდი პედაგოგიური გამოცდილების მქონე აკადემიური კადრები დაცულები იყვნენ ხსენებული გაურკვევლობისგან და გადაყვანილები იქნან „საატესტაციო რეჟიმზე“, რითიც მოხდება მათი ღვაწლის მეტად დაფასება, ხოლო მათი მოტივაციის და შრომის ეფექტიანობის შემდგომი ამაღლება. სტატიაში განხილული აკადემიური კადრების შეფასებისა და მართვის 4 მოდელიდან („პროგრესული მოდელი“, „ბიზნეს მოდელი“, ფორმალური მოდელი“, „ავტორიტარული მოდელი“) „პროგრესული მოდელის“ გამოყენება ქმნის ყველაზე უფრო უკეთეს პირობებს ადამინური კაპიტალის მაქსიმალური შენარჩუნებისთვის და ეფექტიანი გამოყენებისთვის, რაც მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებების მუშაობის მაჩვენებლებს      

გადმოწერა

გადმოწერის მონაცემები ჯერ არ არის ხელმისაწვდომი.

Author Biography

გიორგი გოროშიძე , ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

ასოცირებული პროფესორი

ორგანიზაციული ფსიქოლოგიის მიმართულება

გამოყენებული ლიტერატურა

1. რობერტ ჯ. ოუენსი, თომას ს. ვალესკი. ორგანიზაციული ქცევა განათლებაში. ალინ
და ბეკონი, მე-10 გამოცემა, 2011.
2. გ. გოროშიძე. საგანმანათლებლო დაწესებულებების ორგანიზაციული კლიმატი და
აკადემიური კადრების მიმართ დამოკიდებულების ოპტიმიზების გზები
(აკადემიური თანამდებობის დაკავების პრინციპები და პროცედურები). განათლების
მეცნიერებანი და ფსიქოლოგია, რეცენზირებადი, იმპაქტფაქტორიანი,
ელექტრონული სამეცნიერო ჟურნალი, 2018 | No.3(49), გვ. 84-97;
http://gesj.internetacademy.org.ge/ge/list_artic_ge.php?b_sec=-edu&issue=2018-09.
3. Модели и методы управления персоналом. Российско-британское учебное пособие /Под
ред. Е.Б. Моргунова (Серия «Библиотека журнала «Управление персоналом»). — М.: ЗАО
«Бизнес-школа «Интел-Синтез», 2001. — 464 с.
4. დანართი 1. თვითშეფასების კითხვარი აკადემიური პერსონალისთვის.
https://www.tsu.ge/data/-file_db/academic_orders/812018_d1.pdf, გვ. 6-14.
5. გ. გოროშიძე. ორგანიზაციული ქცევის გაუმჯობესების პერსპექტივები უმაღლესი
განათლების სისტემაში. განათლების მეცნიერებანი და ფსიქოლოგია, რეცენზირებადი,
იმპაქტფაქტორიანი, ელექტრონული სამეცნიერო ჟურნალი, 2019 | No.2(52), გვ. 55-73;
http://gesj.internet-academy.org.ge/ge/list_artic_ge.php?b_sec=edu.
6. Handbook of good human resource practices in the teaching profession / International
Labour Office. – Geneva: ILO, 2012.
7. საქართველოს კანონი უმაღლესი განათლების შესახებ.
https://matsne.gov.ge/ka/document/view-/32830%23?publication=75

Downloads

გამოქვეყნების თარიღი

May 7, 2020